woensdag 21 november 2018


Het succes van Youtube, Spotify en Uber


De wensen en eisen van de consument zijn aan het veranderen.
Er wordt meer openheid verwacht, ze willen kunnen vergelijken en zelf kunnen kiezen.
De markt speelt daar goed op in, kijk naar het succes van Youtube, Spotify en Uber. '
Stuk voor stuk organisaties die een open platform bieden voor iedereen in de wereld.
RevenYOU wordt de volgende in lijn...


Open platform
Op Youtube kan iedereen zijn eigen gemaakte video’s plaatsen en iedereen kan ervan
genieten. Ineens zijn vloggers de nieuwe BN’ers geworden met een enorm bereik
onder jongeren. Met een eenvoudig abonnement, en zelfs gratis maar dan met
reclame, kan je duizenden nummers beluisteren via Spotify. Gebaseerd op een data
gedreven organisatie krijg je zelfs een muzieksuggestie die past bij het moment van de
dag. Of je nu gaat sporten, werken of juist relaxen. En met Uber kan iedereen ineens
taxichauffeur zijn. Het platform bemiddelt direct tussen consument en chauffeur zodat
je precies kunt zien hoe ver weg de dichtsbijzijnde chauffeur is en wat de kosten van de
rit zullen zijn. Heel transparant allemaal.


Open beleggen
In de financiƫle wereld van het beleggen is er nog geen open source platform waar vraag
en aanbod elkaar kunnen vinden. RevenYOU stapt in deze, nog onontgonnen, wereld en
komt met de app die de wereld van het beleggen drastisch zal veranderen. Ontwikkelaars
kunnen hun algoritmes op het platform plaatsen. Het is openbaar voor iedereen (maar
uiteraard is dat alleen zinvol als je verstand hebt van programmeren en algoritmes ;)).
Met deze, zwaar beveiligde, algoritmes kan de consument gaan beleggen. Net zoals de
grote financiƫle instellingen nu ook doen, maar dit keer kan je het zelf doen. En kan je dus
hogere ROI’s verwachten omdat je geen geld hoeft af te staan aan die bank of instelling
die er tussen zit.


Kies en speel
Het platform geeft je een suggestie voor algoritmes waar je mee kan gaan ‘spelen’. Hij doet
dat op basis van jouw voorkeuren. Je kunt de rendementen eenvoudig inzien, over het
afgelopen jaar, de afgelopen maand en zelfs de afgelopen week. Binnen een paar
seconden kan je zien hoe een specifieke belegging heeft gerendeerd en je maakt je keuze.
Finger-tip trading noemen we dat!

https://www.spotify.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten